EFT

För ett tag sedan började jag med en keff grej som kallas Emotional Freedom Techniques (EFT). Det är en ganska ovanlig metod som används för att få bort oönskade beteenden eller fobier (i mitt fall kontrollen av mat och tvångssymdromet). Det går till så att behandlaren (vi kan kalla honom "Kent") knackar på lite olika punkter på kroppen samtidigt som han pratar om sådant som jag tycker är jobbigt. Så får jag säga lite olika ramsor som t ex "Även fast jag är livrädd för att göra fel, så älskar och accepterar jag mig själv".

När han håller på så får jag helt plötsligt ont på olika ställen i magen och då löser han upp dessa ömma punkter genom att snacka och massera, samtidigt som jag ska fantisera att jag löser upp det onda. 


Det går inte att förklara bättre, men av någon anledning fungerar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0