Ack kära farmor

Farmor ringer kl 11 varje lördag, prick. Om hon inte ringer tror jag att hon är död. Det har hänt en gång (att hon inte ringt prick kl 11 alltså, inte att hon dött), anledningen var tydligen att melodikrysset var extra svårt och hon fick konsultera sin kusin Harriet via telefon.

Min farmor tror att om hon är intresserad av någonting så är jag också det. Så har lät det imorse.

hon:
"vad tyckte du om boken?"-

öh whut?

jag:
"jo men den var spännande"

Fan det var ju en om Maria Magdalena (jo min farmor är djupt kristen) jag inte ens öppnat den...

hon:
"det är så fina naturskildringar eller hur, tidnigarana då? hade du någon nytta av dem?"

tidningar? eh. En gång för några år sedan bläddrade jag i en av hennes Svensk Damtidning; Big misstake. Sedan den dagen får jag efter varje besök en packe att förlusta mig med. Oftast har hon markerat ut med små postit-lappar 'intressant' fakta (kan t ex vara att en kändis som råkar bo i närheten syns på en mingelbild). Dessa tidningar lägger jag med en uns av dåligt samvete i pappersinsamlingen så fort jag kommer hem.

jag:
"eeeh jo, men jag har inte riktigt tid att läsa dem, så du kan väl ge dem till Margareta istället?"

hon:
"Ska du inte börja spela piano igen? Jag har så mycket noter."

hm.. skulle gärna spela piano, helst lika bra som Mozart, kanske jonglera också eller spela tvärflöjt. Bara det att det kanske inte riktigt allra högsta prioritet just nu....
Suck

Man kan tro att jag inte gillar min farmor, men det är inte sant 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0