Hjulet snurrar men hamstern är död


Mitt liv är verkligen total kaos, hur kunde det bli så här? Jag kontrollerar mig själv så sjukt hårt; har haft ätstörningar sedan jag var 11, det är 8 år. Vilken waste of time.
Det suger att inte kunna kontrollera sina egna tankar. Jag är rädd för mig själv, rädd att nästa dag ska bli lika värdelös som den här.

Maten och träningen är en baggis jämfört med lidandet som tvångstankarna ger. När hjärnan inte får tillräckligt med fett blir den helt fuckt up. Mina dagar går åt till att städa, gång på gång kolla att spisen/kranen/duschen/kaffebryggaren är av. Ibland måste jag skuva fem gånger på alla mina nagellacksflaskor (vilket är 16 st) för att jag tror att om de är öppna kommer allt självantändas. Jag vet att det är orimligt men jag kan inte motstå.

Nä det är tydligen inte mig det är fel på utan det är en del i min hjärna som är trasig.... det är i alla fall vad självhjälpsmanualerna hävdar. Psykologen säger att jag måste omprogrammera hjärnan genom att möta ångesten. Kämpar och kämpar. GE MIG LIVET TILLBAKA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0